Håp i en dråpe vann

800 millioner mennesker mangler tilgang til rent vann, på grunn av jordskjelv, tørke, flom, krig eller konflikt. Men det er håp.

Støtt Kirkens Nødhjelps fasteaksjon og gi vann til de som trenger det mest! Du kan redde liv. For 300 kroner gir du rent vann til et menneske livet ut.

Vipps til 2426

Bli fast giver

Din støtte går der behovet er størst

Du kan gi uten å fylle ut opplysninger om deg selv, men legg gjerne inn e-postadresse og telefonnummer om vi kan få lov å kontakte deg av og til, for eksempel de gangene vi trenger akutt hjelp.

Fast månedlig betaling med:

eller
Gaven din kan gi 300 kr er nok til å gi 1 person personer varig tilgang til rent vann hver måned

Andre måter å støtte på

Nettbutikk

Vi har gaver til alle anledninger. Velg mellom våre vakre symbolgavekort eller gaveprodukter av høy kvalitet.

Besøk nettbutikken

Bedriftsstøtte

Vi ønsker partnere som bryr seg litt mer og som vil strekke seg litt lengre.

FLERE MÅTER du kan HJELPE på:

Gi gave

Fast giver

Informasjon til deg som er eller vil bli fast giver. Som fast giver gjør du en forskjell i menneskers liv hver eneste måned.

Merkedagsgaver

Bursdag, bryllup, konfirmasjon, jubileum eller lignende: Del oppmerksomheten på den store dagen med noen som ønsker seg en vei ut av fattigdom. Din støtte gjør stor forskjell – sammen redder vi liv!

Testamentariske gaver

Med ditt testament er du med å sikre fremtiden til dem du etterlater deg. I tillegg kan en del av din arv gi liv og håp til noen som bare ønsker seg en fremtid.

Minnegaver

Når en av dine kjære er gått bort, kan du velge å la familie og venner gi en minnegave i stedet for blomster.

Personopplysninger

Ditt personvern er viktig for oss. På denne siden finner du informasjon om hvordan Kirkens Nødhjelp behandler persondata og data som samles inn når du besøker vår hjemmeside.

Skattefradrag

Gaver til Kirkens Nødhjelp gir rett til skattefradrag. I 2023 og 2024 kan du få fradrag i skattepliktig inntekt for gaver med en årlig verdi på 500-25.000 kroner.

Engasjer deg

Skolesamarbeid

Sammen med Kirkens Nødhjelp og et lokalsamfunn i sør kan din skole gjennomføre deres eget utviklingsprosjekt!

Beredskapsgruppen

Beredskapsgruppen bidrar til at Kirkens Nødhjelp har tilgang på ekstra personellressurser når behovene er som størst.

Changemaker

Changemaker jobber med de grunnleggende årsakene til fattigdom og urettferdighet og er for ungdom mellom 13 og 30 som vil forandre verden.

Ledsagerprogrammet

Vil du lære mer om Midtøsten og vise solidaritet med mennesker i en vanskelig situasjon? Liker du å skrive og jobbe for å påvirke beslutningstakere? Da er ledsagerprogrammet noe for deg!

Aksjoner

Fasteaksjonen 2024

Kirkens Nødhjelps fasteaksjon har som mål å samle inn penger til de som trenger det mest, og å forandre årsaker til nød gjennom beslutningspåvirkning. Aksjonen har vært arrangert siden 1967.

TV-aksjonen 2014

Din støtte til TV-aksjonen betyr uendelig mye. Tusen takk. Nå skal vi sikre vann til over en million mennesker.