Vann forandrer alt

Kan du se for deg å være avhengig av regnet? Kan du se for deg at klimaendringene ødelegger levebrødet ditt? Du og dine kollegaer i Mattilsynet kan bidra til å gjøre jordbruket tilpasningsdyktig til klimaendringer og å støtte og hjelpe sårbare husholdninger i Samre i Etiopia.

Gi en gave

Din støtte går der behovet er størst

Du kan gi uten å fylle ut opplysninger om deg selv, men legg gjerne inn e-postadresse og telefonnummer om vi kan få lov å kontakte deg av og til, for eksempel de gangene vi trenger akutt hjelp.

Fast månedlig betaling med:

eller
Gaven din kan gi 300 kr er nok til å gi 1 person personer varig tilgang til rent vann hver måned

Alenemor:

Som alenemor til seks barn er 40 år gamle Amit Amara utsatt. Gjennom prosjektet i Samre har hun begynt med kyllingoppdrett og hun selger kyllinger og egg på markedet. Gjennom å skape sin egen inntekt har hun blitt mer selvstendig og forbedret livet til familien. Som alenemor har hun nå klart å brødfø sin seks barn og kan betale skolepenger, utstyr og skoleuniformer.

Takket være våre støttespillere har Amit og andre som henne et bedre liv.

Foto: Hilina Abebe / Kirkens Nødhjelp.Foto: Hilina Abebe / Kirkens Nødhjelp.

Kirkens Nødhjelp sørger for rent vann til de som trenger det aller mest. Målsetningen med arbeidet i Samre er å sikre en bedre tilgang på mat, styrke den økonomiske situasjonen for befolkningen og gjenskape den økologiske balansen i området. Som fast giver fra Mattilsynet til Kirkens Nødhjelps arbeid, kan du være med å forhindre nye sultkatastrofer og hjelper mennesker i et helt dalføre å finne sin egen vei ut av fattigdom – hver eneste måned.

Foto: Hilina Abebe / Kirkens Nødhjelp.Foto: Hilina Abebe / Kirkens Nødhjelp.

Din støtte kan endre liv!

Rent vann redder liv.
Rent vann forandrer liv.