Vi rekrutterer
faste givere

Kirkens Nødhjelp ønsker å være der nøden er størst og trenger deg med på laget. Vi har ververe som går dør til dør, og møter deg på gata for å fortelle om arbeidet vårt og rekruttere nye faste givere.

Våre ververe er ute året rundt, i hele landet. Dette har vist seg å være en effektiv måte å samle inn penger på, men det er viktig for oss at det blir gjort på en ryddig måte. Våre ververe går dør til dør mandag - fredag, og i førjulsperioden mandag - lørdag.

Hvordan kjenner du oss igjen?

Våre ververe har på seg bekledning med logo som tydelig viser at de representerer Kirkens Nødhjelp. De bærer med seg et synlig identifikasjonskort som inneholder navn og bilde av verver. Ververne våre har et nettbrett som brukes til å opprette giveravtalen. Slik kan en verver se ut:

Foto: Concept Communication
Foto: Concept Communication AS

Hvilken informasjon ber vi om?

For å opprette en fast giveravtale trenger vi kontaktinformasjon i form av navn, telefonnummer, adresse og e-postadresse. Vi trenger også ditt kontonummer for å starte AvtaleGiro i banken og for å vite hvor gavene skal trekkes fra. Personnummer kan du oppgi til ververen dersom du ønsker skattefradrag for gavene, eller du kan kontakte giverservice og oppgi dette i etterkant. For fradrag i skattepliktig inntekt for dine gaver krever myndighetene innrapportering av beløpet, sammen med ditt 11-sifrede fødselsnummer. Les mer om dette her.

Jeg ble fast giver, hva nå?

Ved innmelding vil du først motta en SMS der du skal vurdere din opplevelse av møtet med oss, og deretter en e-post med bekreftelse på avtalen.  Du vil også etter noen dager motta et velkomstbrev og et magasin i posten. Avtalen har ingen bindingstid. Har du spørsmål eller ønsker du å avslutte avtalen kan du kontakte giverservice på telefon 22 09 27 22, eller på e-post: giver@kirkensnodhjelp.no.