Unfortunately, this page is not translated to English

You can continue in Norwegian or go to the English frontpage.

Spørsmål og svar

Spørsmål og svar om nettbutikken

Her finner du svar på noen av de vanligste spørsmålene om Kirkens Nødhjelps gavebutikk. Hvis du har andre spørsmål, eller om du trenger hjelp til å gjennomføre dine kjøp, ta kontakt med Giverservice på giver@kirkensnodhjelp.no eller tlf. 22 09 27 00.

For å være sikker på at varene kommer riktig frem til deg, er du som kunde selv ansvarlig for at riktig leveringsadresse, epostadresse og telefonnummer er oppgitt. 
 

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varene i nettbutikken. Farger på varer kan avvike fra foto. 

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder ikke digitale gavekort.  

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagte skjerma og returnere varen til oss. Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.

Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss. 

Returadresse: 

Kirkens Nødhjelp v/Giverservice  

Postboks 7100 St. Olavs plass 

0130 Oslo 

Det kommer an på hvilket fraktalternativ du velger. Brevpost tar normalt 3-6 virkedager, avhengig av hvor du bor i landet, og avhengig av årstid. Vi erfarer at det kan ta lenger tid f.eks. før jul.  

Som privatkunde kan du betale med de vanligste debet- og kredittkortene, eller med VIPPS. 

Kun bedrifter, organisasjoner eller enkeltmannsforetak med et organisasjonsnummer kan få faktura.

Ved anger må du betale returporto selv. Du kan sende ordren i retur til  
 
Kirkens Nødhjelp v/Giverservice  

Postboks 7100 St. Olavs plass 

0130 Oslo 

Når ordren har kommet i retur vil vi refundere deg. 

Ta kontakt med giverservice på telefon 22 09 27 00 eller e-post giver@kirkensnodhjelp.no så sender vi frankert returkonvolutt. Når ordren kommer i retur refunderer vi deg.

Våre gavekort er kun symboler på prosjekter vi jobber med i Kirkens Nødhjelp. Kjøper du f.eks. en geit, kan vi bruke beløpet på en ekte geit eller noe annet som trengs enda mer akkurat nå.  

Du kan velge om du vil motta ferdig trykket gavekort i posten, eller få gavekortet som PDF på e-post.  

Symbolgavene er reelle eksempler på Kirkens Nødhjelps arbeid. Pengene fra din gave vil bli brukt til å støtte de som til enhver tid trenger det mest. Vi har kontinuerlig fokus på å holde administrasjonskostnadene lave. I 2023 gikk 90 % av våre midler til arbeidet ute.​ 

Du får skattefradrag for de symbolske gavekortene da disse regnes som rene donasjoner, men ikke for de fysiske produktene. For å få skattefradrag trenger vi ditt 11-sifrede fødselsnummer. Du kan lese mer om skattefradrag her

Når du velger å støtte Kirkens Nødhjelp økonomisk, registrerer vi noen personopplysninger om deg og ditt bidrag for å oppfylle våre lovpålagte krav og for å gi deg informasjon om resultatene av din støtte og vårt innsamlingsarbeid. Kirkens Nødhjelp samler også inn en del personopplysninger som en del av vårt arbeid med programmer og kommunikasjon, og vi kjører ulike script på våre nettsider for å samle inn data om hvordan nettsidene brukes, for å se hvordan våre ulike kanaler fungerer i sammenheng, og for å gi deg en bedre og mer relevant brukeropplevelse.  

Vi behandler personopplysninger i henhold til EUs generelle databeskyttelsesforordning (GDPR), den norske personopplysningsloven, og «Atferdsnormen for frivillige organisasjoner» fastsatt av Fundraising Norge. 

Les mer om personvern her