Kirkens Nødhjelps blogg

Benedicte Næss Hafskjold

Jeg heter Benedicte Hafskjold, og er 34 år. Jeg er født og oppvokst i elvebyen Drammen, men har alltid hatt en stor trang til å seile ned elven for å utforske verden. Før jeg startet i Kirkens Nødhjelp har jeg jobbet frivillig i både India og Peru, samt at jeg også har lang erfaring som frivillig i Norge på både asylmottak og helsetilbud for kvinner i prostitusjon.

Jeg ble med i Kirkens Nødhjelp sin beredskapsgruppe som hygienerådgiver høsten 2010, og våren 2011 fikk jeg mitt første oppdrag i Tunisia. Der jobbet vi i en leir med flyktninger fra Libya. Siden den gang har jeg jobbet ett år i Liberia i forbindelse med borgerkrigen i Elfenbenskysten, og jeg har også tilbrakt 15 måneder i Libanon med fokus på Syria-krisen.

I 2015 startet jeg i Kirkens Nødhjelp sitt responsteam for vann, sanitær og hygiene (WASH) i humanitære kriser. Siden jeg startet der har jeg tilbrakt tid i både Nord-Irak, Etiopia, Afghanistan og Sør-Sudan. Min spesialisering innen WASH er hygiene og deltagelsesaspektet i våre prosjekter.

Alle innlegg av denne forfatteren