05 2017

Heim til jul

Ingrid Skåland Lia og Sindre Bakkåker er i full gang med å forberede sin romjulskonsert i Bø kirke.

I fjor møtte hele 250 mennesker opp på konsert i bygda - noe som ga 15.700-, til Kirkens Nødhjelps arbeid.

- Det var virkelig en hyggelig og vellykket kveld. Vi er veldig heldige som har ei så flott bygd hvor flere vil bidra.. Vi mener Kirkens Nødhjelp gjør et veldig viktig arbeid som vi gjerne vil være med å støtte, sier Skåland.

Musikken på konserten i år blir kjente og kjære julelåter fra flere sjangere; jazz, klassisk, folkemusikk og vise-sang. Ideen til Skåland og Bakkåker, som nå studerer jazz på Norges Musikkhøgskole, er å samle lokale musikere fra ulike sjangere, musikere som har preget kulturlivet i Bø de siste årene. Alle stiller opp gratis, også venner og familie som serverer gløgg, pynter kirka og trykker plakater. I tillegg har man fått inn flere lokale sponsorer, opplyser Skåland som inviterer til gratis konsert med kollekt til Kirkens Nødhjelp den 28. desember klokken 19.00.