05 2018

Julegavene som forandrer verden

For mange er gleden over å gi enda større enn gleden over å få. I vår nettbutikk kan du dele givergleden med mottakerne av dine julegaver. Her er årets nyheter og klassikere!

Adventskalender

Vi gjentar suksessen med den omvendte adventskalenderen, som gir hele familien 24 muligheter til å hygge seg, lære, reflektere, lage ting og spre juleglede til sine nærmeste – og til menneskene i Kirkens Nødhjelps prosjekter.

Norges mest populære geit

Enda hyggeligere, like viktig.

Geit

Med vår nye geitomat kan du designe din egen, personlige geiteavatar som likner på mottakeren. Det gjør geita enda hyggeligere å gi og få. Og din egen, personlige geit symboliserer fortsatt en ekte geit, som Kirkens Nødhjelp deler ut til en fattig familie i ett av våre prosjekter.

De som får en geit, får næringsrik mat og et levebrød. Geita gir melk, ost, naturgjødsel, inntekter – og liv til enda flere geiter. For noen kan geita faktisk bli en vei ut av ekstrem fattigdom.

Kjøp en geit

Rent vann

Rent vannSymbolgavekort som sikrer én person bærekraftig tilgang til rent vann.

Kjøp rent vann

Vanndråpen

Vanndråpen.

Fra Ulrikke Vogt, smykkedesigneren som ga oss «Mammahjertet», kommer nå et armbånd i sterlingsølv med en vanndråpe som symboliserer rent vann til mor og barn i et av Kirkens Nødhjelps prosjekter!

Kjøp vanndråpen

Lege på liv og død

Bok om Nobels Fredsprisvinner Dr. Denis Mukwege.Boken om den kongolesiske gynekologen og kvinnerettsforkjemperen Dennis Mukwege – overskuddet går til arbeidet for overlevende etter krigsvoldtekter i DR Kongo

Mammahjertet

Mammahjertet i gull.

Håndlaget smykke med ett stort og ett lite hjerte som symboliserer mor og barn – inkluderer symbolgavekortet «en god start», som kan gi en mor og et barn en trygg fødsel og en god start på livet. Fås i både gull og sølv.

Kjøp mammahjertet

Ny start

Grundergave.Symbolgavekort som gir entreprenørskapskurs og etableringsstøtte til overlevende etter krigsvoldtekter i DR Kongo.

Kjøp en ny start

Hva er symbolgaver?

De fleste gavene i vår nettbutikk er symbolgaver – gavekort som representerer noen av tiltakene i våre prosjekter over hele verden. Du får dem som gavekort i posten eller på e-post. Summen du betaler for hver av gavene er ikke øremerket spesielle tiltak eller prosjekter; Kirkens Nødhjelp bruker pengene der behovene til enhver tid er størst. Slik sikrer vi størst mulig effekt for hver krone.

Du finner julens beste gaveidéer på gaversomforandrerverden.no