HR-direktør i KLP Kirsten Grutle sammen med Kirkens Nødhjelps utenlandssjef Jan Olav Baarøy.

KLPs julegave

- I KLP har vi en lang tradisjon på at i stedet for at de ansattes får julegave fra KLP, gir de heller julegaven til et godt formål.

I 2017 gikk 200.000,- til Kirkens Nødhjelps arbeid blant gravide og nybakte mødre i Malawi. Gaven ble høytidelig overrakt av HR-direktør i KLP Kirsten Grutle, til Kirkens Nødhjelps utenlandssjef Jan Olav Baarøy under julelunsjen hos KLP 22. desember.

De ansatte fikk en hyggelig hilsen fra Malawi hvor de ansatte ved Lulanga Health Centre, i Mangochi distriktet, viste hvordan solcelleutstyret allerede er installert og arbeidet med en outreach klinikk er under planlegging.

Lulanga er 389 kilometer fra Lilongwe, i en av de mest avsidesliggende områdene i Malawi og kan bare nås med firhjulstrekkere. Befolkningen er svært fattig og tilgangen til god og gratis helsetjenester er kritisk for befolkningen.  Gjennom gaven fra KLP kan helsestasjonen nå tilby gode fasiliteter til nyfødte, syke spebarn og premature babyer. Nærmere 9,189 kvinner i  alderen 15-49 år (ansett som fruktbar alder) er tilknyttet klinikken, og klinikken er tilgjengelig for ca 29,000 menn, kvinner og barn, hvorav 6,991 jenter og gutter er under 5 år.

Siste oppdateringer

Hold deg oppdatert med vårt nyhetsbrev