Mennesker som opplever matmangel i Haiti

Matmangel og politisk kaos på Haiti

42 prosent av befolkningen på Haiti står i fare for å sulte, ifølge FN. Samtidig øker de voldsomme opptøyene og det politiske kaoset i landet.

Mennesker som går i skogen iført gule klær

Er eldgamle kirkeskoger en løsning på klimakrisen?

Klimaendringene rammer stadig flere mennesker. Mer tørke og naturkatastrofer gir mangel på mat og rent drikkevann i verdens fattigste land. Men i Etiopia spirer håpet i eldgamle kirkeskoger. Kan de være en løsning på den globale klimakrisen?

Mennesker med munnbind i Malawi

Malawi hardt rammet av covid-19

Overfylte sykehus, få respiratorer og foreløpig ingen vaksine. Det er situasjonen i Malawi, som nå rammes av den andre smittebølgen av covid-19.

Bilde av plakat som som tar for seg stortingssalen og med teksten "hvor verdensvennlig er politiken?"

Hvor verdensvennlig er politikken?

Kirkens Nødhjelp har vurdert partienes utkast til partiprogram og kommer med anbefalinger om hvordan programmene bør bli sterkere på utvikling. – MDG, KrF og SV leverer solide program på bistands-, klima- og utviklingspolitikk – mens FrP og Høyre har e...

Kirkens Nødhjelps landdirektør i Sudan som besøker flyktninger i flyktningleirene

– Enorme humanitære behov i Sudan og Etiopia

Kirkens Nødhjelp er i gang med en respons for å hjelpe flyktninger fra Etiopia i Sudan. – Behovene er enorme og flyktningene er ekstremt sårbare, sier Berte Marie Ulveseter, landdirektør for Kirkens Nødhjelp i Sudan.

mor som holder barn

Advent og jul i kirkene

Her finner du ressurser som kan deles i din menighet i advents- og juletiden, for sosiale medier, nettsider, og til bruk i gudstjenester eller utendørs.

bilde av bærekraftsmålene til FN

Hvilket bærekraftsmål bryr du deg mest om?

Å nå FNs bærekraftsmål innen 2030 er en viktig del av Kirkens Nødhjelps arbeid. I kampanjen “Verdens viktigste mål” kan du finne ut hvilket bærekraftsmål som er viktigst for deg.

Bilde er grafisk og viser teksten "step up, speed up, scale up"

Erna, stepp opp klimafinansieringa!

I kampen mot klimaendringene har Norge et ansvar for å hjelpe fattige land med å kutte utslipp og håndtere klimakrisen. Nå må rike land som forurenser ta regningen.