Bred religiøs allianse i klimakampen

Klimaendringene rammer nå, og de rammer de fattigste hardest. Dette var representanter fra ni ulike religioner enige om da de møttes i New York i slutten av september.

Ny rapport: Norges klimaansvar er større

Norske klimaambisjoner må oppjusteres kraftig, i følge en fersk rapport fra Kirkens Nødhjelp - Det haster å få på plass en klimaavtale, og denne rapporten er et viktig innspill til hvordan, sier generalsekretær Anne-Marie Helland.

- Vi må fortsette å bry oss

TV-aksjonen 2014: Pengene som samles inn i TV-aksjonen skal gi 300 000 mennesker varig tilgang til rent vann i Sudan.

Nødhjelp til Nord-Irak

Kirkens Nødhjelp er i gang med nødhjelpsinnsats til de overlevende og de som er på flukt fra overgrepene terrororganisasjonen IS begår i Nord-Irak.

Stor seier for skattekampanjen

Finansminister Sigbjørn ”Siggy Superhelt” Johnsen lover å innfri kravet Changemaker og Kirkens Nødhjelp har jobbet for i over to år. Fansen jubler.

Er Norge strenge nok?

I dag avgir utenriks- og forsvarskomiteen sin innstilling til stortingsmeldingen om norsk våpeneksport. Statssekretær i Utenriksdepartementet, Espen Barth Eide, uttalte i forbindelse med at NRK i oktober avdekket at norske våpen kan ha drept 200 sivile...