VANN FORANDRER ALT

BLI MED Å FORANDRE VERDEN,
ETT LIV OM GANGEN!

Bli fast giver!

Din støtte går der behovet er størst

Du kan gi uten å fylle ut opplysninger om deg selv, men legg gjerne inn e-postadresse og telefonnummer om vi kan få lov å kontakte deg av og til, for eksempel de gangene vi trenger akutt hjelp.

Fast månedlig betaling med:

eller
Gaven din kan gi 0 kr er nok til å gi 1 person personer varig tilgang til rent vann hver måned

Kan du se for deg at du bruker flere timer hver dag på å hente vann? Kan du tenke deg hvordan det er å gi barna dine skittent vann som du vet kan gjøre dem syke?

I høyre glass ser du vannet fra dammen hvor Tizibit (12) tidligere hentet drikkevannet sitt fra. Foto: Hilina Abebe / Kirkens Nødhjelp.
Kila Hirpo (10). Foto: Kirkens Nødhjelp/Håvard Bjelland

Hver dag henter ti år gamle Kila Hirpo rent vann ved vannstasjonen i landsbyen Beseko i Etiopia. Vannet kommer fra den 120 meter dype brønnen som landsbyen fikk fra Kirkens Nødhjelp i fjor. Før forlot folk landsbyen på grunn av sykdommer de fikk fra det urene vannet. Nå ser Kila med håp på fremtiden. Hun gleder seg over hver dag hun er frisk og kan gå på skolen, samtidig som hun jobber på gården.

For å sikre bærekraftige løsninger, arbeider Kirkens Nødhjelp helhetlig med årsakene til vannkrisen både globalt og lokalt, samtidig som vi hvert år sikrer over 1 million mennesker tilgang til rent vann.

Som fast giver til Kirkens Nødhjelps arbeid, kan du sikre ett menneske varig tilgang til rent vann – hver eneste måned. Rent vann redder liv og forandrer liv. Sammen forandrer vi verden.

785 millioner mennesker

1 av 9 i verden mangler rent vann.

Over 800 barn dør hver dag

av vannrelaterte sykdommer som diaré.

Rent vann redder liv.
Rent vann forandrer liv.