Folk i nød skal ha hjelp!

Konflikten i Israel og Gaza eskalerer, og er ekstremt alvorlig. Time for time vokser den humanitære katastrofen, der sivilbefolkningen er hardt rammet.

Muren (1).jpg
Foto: Håvard Bjelland / Kirkens Nødhjelp.

Partene må snarest sørge for tilgang til humanitær hjelp til dem som trenger det mest.

Kirkens Nødhjelp er til stede på bakken i Gaza og områdene rundt. Våre kollegaer forteller at de mangler vann, mat og strøm. Flere tusen hjem er ødelagt. Nå haster det med å få frem hjelp.

Dette gjør Kirkens Nødhjelp:

• Vi har jobbet i områdene i flere tiår, og sørger for bistand på Vestbredden, Øst-Jerusalem og i Gaza. Vi samarbeider både med israelske og palestinske sivilsamfunnsorganisasjoner.
  • Vi er klare til å gi mat, vann, telt, tepper og annen livsnødvendig hjelp inne i Gaza så snart det er mulig.

Støtt vårt arbeid, vipps til 2426.

Gi en gave

Din støtte går der behovet er størst

Du kan gi uten å fylle ut opplysninger om deg selv, men legg gjerne inn e-postadresse og telefonnummer om vi kan få lov å kontakte deg av og til, for eksempel de gangene vi trenger akutt hjelp.

Fast månedlig betaling med:

eller
Gaven din kan gi 300 kr er nok til å gi 1 person personer varig tilgang til rent vann hver måned