Det nytter!

Mads Frilander.jpg

Våre kollegaer kjemper for å få nødhjelpen frem til lidende mennesker i Gaza. De seneste ukene har vi fått rent vann og mat frem til tusener av nødlidende.

Angrepene gjør det svært vanskelig å hjelpe, men vi gjør det når og der vi kan.

Tusen takk for at du gjøre dette mulig 💜

Linser, bønner, mel, sardiner, sukker og olivenolje er noen av matvarene Kirkens Nødhjelp har delt ut. Foto: Nidal Hamdouna, Kirkens Nødhjelp.

DETTE GJØR KIRKENS NØDHJELP:

• Kirkens Nødhjelp og våre partnere har etter at krigen brøt ut gitt ut mat, vann, tepper og kontanter til internt fordrevne.

• I slutten av mars startet vi en ny runde med utdeling av matvarer til internt fordrevne sør i Gaza. Matvarene er av god kvalitet, og inkluderer blant annet linser, bønner, mel, sardiner, oliven, kyllingbryst på boks, dadler, sukker, olivenolje, honning og pasta.
  • Vi har også delt ut hygienepakker, og vil snart dele ut mer. I pakkene som skal deles ut er det blant annet såpe, shampo, tannkrem, tannbørster, bleier, bind, toalettpapir, håndsprit og håndklær.

• Vi har tidligere i vinter delt ut varme måltider til nærmere tretti tusen internt fordrevne mennesker som har søkt tilflukt på fem skoler sør i Gaza.

• Under våpenhvilen i november delte vi ut 1.500 tepper som vi kjøpte før våpenhvilen, men som vi først kunne dele ut da det ble en midlertidig våpenhvile.

• Vi har også bidratt med kontantoverføringer/støtte til de mest sårbare, blant familier som ikke er i FNs tilfluktsteder.

• Vi gir psykososial støtte til jenter og kvinner.

• Vi har desinfisert skoler for å hindre spredning av sykdommer.