"Dugnad for flyktningene" på NRK

Lørdag kveld stiller en rekke av Norges fremste artister opp til storstilt flyktningdugnad på NRK1. Inntektene går til fem humanitære organisasjoners arbeid for flyktningene.

Dumdum Boys, Bernhoft, Emilie Nicolas, Sivert Høyem, Ida Jenshus og Eben med Nico D står på scenen når NRK og Oslo Konserthus inviterer til Dugnad for flyktningene på lørdag.

Inntektene fra arrangementet går til Røde Kors, Flyktninghjelpen, Redd Barna, Norsk Folkehjelp og Kirkens Nødhjelp. Alle de fem organisasjonene jobber med flyktningkrisen både i Europa og nærområdene.

–Sammen kan vi hjelpe flyktningene der de er. I Syria, under reisen og i Norge. Vi er utrolige glade for at NRK og Oslo konserthus tar dette initiativet. Det vil gjøre oss i stand til å hjelpe enda flere, sier generalsekretær Anne-Marie Helland i Kirkens Nødhjelp.

– Vi er stolte av å stå sammen med de andre organisasjonene om dette. De humanitære organisasjonene samarbeider godt og utfyller hverandre slik at pengene som kommer inn vil bli brukt på best mulig måte, sier Helland.

Dugnaden går direkte på NRK1 kl. 21.55. Du kan også kjøpe billetter hos Billettservice og se arrangementet live i Oslo Konserthus.

Publisert: