Velkommen til festgudstjeneste

Kirkens Nødhjelp er 75 år i år og det skal vi feire med brask og bram i Oslo Domkirke 9. november kl. 18.00. I 75 år har vi stått sammen for en rettferdig verden, og det er viktigere enn noen gang at vi kjemper for alt vi har kjært over hele kloden vår.

Picture1.jpgFoto: Kirkens Nødhjelp/Håvard Bjelland.

Verden står i mange kriser. Det har aldri vært større behov for Kirkens Nødhjelp enn det er i dag. Sult, fattigdom, klimaendringer, Europa i krig, vold og konflikt. Kirkens Nødhjelp har stått sammen med sårbare mennesker i over sju tiår, og vi gir oss ikke. Vi er fortsatt vitale, enerigiske og klare til kamp for dem som trenger oss mest.

Når vi nå inviterer deg til fredsgudstjeneste er det for å feire eventyrlige 75 år som Kirkens Nødhjelp. Men det er også for å markere en av våre viktigste grunnsteiner. Nemlig fred. Fredsarbeidet vårt startet for 75 år siden, og betydningen av å jobbe fredsbevarende er nøkkelen til en verden uten krig og konflikt.

Vi håper du vil være med å feire 75 år sammen med oss! Dørene åpner kl. 17.30. Alle bes om å være på plass kl. 17.45. Påmelding til Kirkens Nødhjelps festgudstjeneste (office.com)

I etterkant av gudstjenesten vil det være lansering av vår nye rapport om vårt fredsarbeid i Krypten: Freden må eies av alle. Kirkens Nødhjelps fredsarbeid i en urolig tid.

Publisert: