Støttekonsert samlet inn 75 millioner kroner til berørte av krigen i Ukraina

Mandag deltok flere humanitære organisasjoner og norske artister på en støttekonsert til inntekt for berørte av krigen i Ukraina. Det har hittil blitt samlet inn 75 millioner kroner.

MicrosoftTeams-image (33).png

– Til nå har mer enn 1,5 millioner flyktet fra Ukraina, og behovet for humanitær hjelp er enormt. Det er fantastisk at det norske folk viser et så stort engasjement for å hjelpe de som er berørt av krigen, sier generalsekretærene i hjelpeorganisasjonene som var med.

Sissel Kyrkjebø, Trygve Skaug og Daniela Reyes var blant artistene som deltok på Støttekonserten som ble sendt på NRK.

Pengene som ble samlet inn blir fordelt mellom Røde Kors, Flyktninghjelpen, Redd Barna, Caritas, UNICEF og Kirkens Nødhjelp. Organisasjonene arbeider med å hjelpe de som er rammet av krigen, både i Ukraina og nabolandene.

Ikke for sent å bidra

Før konserten opprettet Vipps et fellesnummer 2170 for å støtte de seks humanitære organisasjonene som var med å arrangere konserten. Det er fortsatt mulig å gi sin støtte til de som er berørt av krigen i Ukraina via dette vipps-nummeret.

Se opptak her

Publisert: