Tusen takk for støtten!

Midt i en krevende situasjon for mange her hjemme, opplever Kirkens Nødhjelp et stort hjerterom for de mest sårbare menneskene i verden.
– Vi er enormt takknemlige for det store engasjementet og givergleden vi ser blant folk.

Takkebilde-kopi-1024x559.jpg

40.000 bøssebærere skulle denne uken banket på dører over hele landet for å samle inn penger til Kirkens Nødhjelps årlige fasteaksjon. At aksjonen og innsamlingen i år ble digital som følge av koronakrisen har ikke lagt noen demper på det store engasjementet.

Vi vil rette en stor og hjertelig takk til konfirmantene, menighetene, giverne og alle andre som bidrar til vår tids viktigste fasteaksjon. Med pengene som samles inn, vil Kirkens Nødhjelp sikre rent vann til sårbare mennesker over hele verden, og trappe opp kampen mot koronaviruset.

Koronaviruset sprer seg nå til fattige land, og konsekvensene kan bli katastrofale dersom smitten ikke stoppes. Rent vann, såpe og god hygiene er livsviktige i denne ekstreme situasjonen. Både for å forebygge videre spredning, men også for å hjelpe de som allerede er rammet.

For hver krone som er samlet inn kan Kirkens Nødhjelp hjelpe de som trenger det som aller mest i 30 av de mest sårbare landene i verden.

Tusen hjertelig takk, til alle som har bidratt!

Les mer på fasteaksjonen.no