Kirkens Nødhjelp-magasinet

Ny julekalender er snart klar

Barn

Ny julekalender er snart klar

Var du en av dem som koste seg med Kirkens Nødhjelps julekalender i fjor?

Husker du at vi laget en annerledes julekalender – der man skulle gi noe til andre istedenfor bare sjokoladebiter og småleker? Vår tegner Håkon Strøm har jobbet i hele sommer med en ny julekalender – med mange spennende og snille kalenderluker. Vi har fått lov til å åpne en av lukene for deg – der du får vite hvordan du kan være ekstra snill med småfuglene og lage fuglemat med ting som mamma sikkert har liggende i kjøkkenskapet. Det er bare å begynne å glede seg til jul! Og det er lov å både glede seg til alle gavene man skal få og alle de gode kakene vi skal spise – samtidig som at du kan glede deg til muligheten adventstiden gir deg til å tenke på andre og gi hyggelige oppmuntringer til andre.

Her er en av lukene i årets kalender

Lag fuglemat i helga, gjerne sammen med en voksen! Bland frø, nøtter og brødsmuler i smeltet delfiafett, fyll massen i et rødløksnett oppi en kopp og sett til avkjøling. Fest en snor i nettet og heng opp ute!