Kirkens Nødhjelp magasinet

Adventskalender for superhelter

Barneside

Adventskalender for superhelter

En superhelt er en som hjelper andre. Med adventskalenderen fra Kirkens Nødhjelp kan du være en ekte superhelt samtidig som du teller ned til julaften!

Gleder du deg til jul? Det er det mange som gjør! Og noen ganger kan selve ventetiden – advent – være nesten like fin som selve julen.

Vi har laget en omvendt adventskalender for deg som er mellom 7 og 12 år. Bak lukene i Superhelt-kalenderen skjuler det seg morsomme og fine oppgaver der du kan spre juleglede til dem rundt deg, lage ting, lære noe om verden og hjelpe dem som trenger det aller mest.

Sammen med kalenderen følger en superhelt-refleks som bevis på at du er en ekte superhelt. Heng den gjerne på sekken din eller jakka. Du får også med ei gavebøsse hvor du kan putte på penger som du får fra å pante flasker.

Vær en superhelt – del julegleden!