05 2017

La flere fylle fem!

Juleaksjonen: Et barn er født

La flere fylle fem!

Hvert sekund, hvert minutt fødes nye barn inn i vår verden. Livet vil gi dem en rekke utfordringer, men for mange vil den største være å overleve femårsdagen sin.

Barn i alderen null til fem år er ekstremt sårbare, og de første fem leveårene er kritiske. Hver eneste dag dør 16.000 barn som ennå ikke har rukket å fylle fem år. Det er 11 barn i minuttet. 98,7 prosent av dem bor i fattige land.

Enkle og effektive tiltak som økt tilgang til rent vann og bedre helsetilbud gir mange flere barn muligheten til å overleve og mulighet til å utvikle seg. Sammen med Kirkens Nødhjelp kan du være med og gi flere barn er fremtid.

Slik bidrar Kirkens Nødhjelp til at flere barn fyller fem

Trygg fødsel:

Vi bygger og støtter lokale fødeavdelinger slik at gravide som bor langt unna sykehus kan få oppfølging i svangerskapet og føde i trygge omgivelser.

Helsetilbud:

Vi støtter helseklinikker for barn under fem år, både i flyktningleirer og i fattige lokalsamfunn som ligger utenfor allfarvei.

Vann og hygiene:

Vi sikrer rent vann, gode sanitærforhold og hygieneopplæring til barn og voksne i fattige lokalsamfunn og i flyktningleirer.

Mat og ernæring:

I våre helseprosjekter gir vi råd om ernæring og amming. Gjennom våre jordbruksprosjekter hjelper vi fattige bønder med å dyrke jorda effektivt slik at de får mer mat på bordet.

Trygghet:

Vi gir psykososial støtte til barn, kvinner og familier som er hardt rammet av krig og konflikt. Sammen gir vi håp og trygghet.

Gi en gave

Din støtte går der behovet er størst

Du kan gi uten å fylle ut opplysninger om deg selv, men legg gjerne inn e-postadresse og telefonnummer om vi kan få lov å kontakte deg av og til, for eksempel de gangene vi trenger akutt hjelp.

Fast månedlig betaling med:

eller
Gaven din kan gi 0 kr er nok til å gi 1 person personer varig tilgang til rent vann hver måned
Akkurat nå er behovene for nødhjelp akutte i