Inspirasjonssamling 2017

Takk for en fin og inspirerende samling på Sundvolden 27. -28. januar. Her finner du powerpointer som ble brukt under samlingen.

Reiseregninger:

Reiseregninger kan sendes til Kirkens Nødhjelp v/Marita Haakenstad, Postboks 7100 St. Olavs Plass, 0130 Oslo

Powerpointer:

Plenum - fredag

Fasteaksjonen 50 år V/Siv Bonde

Fasteaksjonen 50 år med jubileumssang

Last ned jubileumssangen her

Sunniva Gylvers jubileumstale

Plenum - lørdag

Fortellinger fra Ikonda V/Vegard Tjørhom

Bærekraftsmål 6 - bakgrunnen for årets beslutningspåvirkende kampanje v/Ingrid Næss-Holm og Tuva Widskjold

Hvordan spre budskapet, lokalt mediearbeid v/Vegard Tjørhom og Andreas van der Eynden

Seminar:

Film fra seminar 1: Kirkens Nødhjelp – hvem vi er og hvordan vi jobber med de lokale samarbeidspartnerne v/Gudrun Bertinussen og Anne-Marie Helland, samt generalsekretær Constantine Dimtsas fra vår partnerorganisasjon Apostoli i Hellas

Denne filmen har ikke ypperste kvalitet, men vi anbefaler likevel å få med dere innholdet om dere gikk glipp av dette. Filmen er ikke tekstet, men alt blir tolket til norsk.

Bakgrunn: Hellas er i økonomisk krise. Arbeidsledigheten blant unge var i 2015 oppe i 48%. Midt i denne krisen kommer noen som er rammet av en mye større kriser og har måttet legge på flukt. Tusener av flyktninger kommer inn til de greske øyer. På dette seminaret forteller vår partner Apostoli i Hellas (deres «frelsesarmeen») hvor vanskelig dette er og har vært, hvilket arbeid de gjør, hvordan de samarbeider med Kirkens Nødhjelp, og hva som er Kirkens Nødhjelps rolle i dette samarbeidet. Seminaret svarer også på hva Kirkens Nødhjelp har gjort, mens frivillige fra Norge har vært på strendene og hjulpet flyktninger i land.

Sosiale medier på 1-2-3 v/Andreas van der Eynden og Vegard Tjørhom

Fasteaksjonen som reformasjonsjubileets diakonale prosjekt - bakgrunn og muligheter v/Gunnar Kartveit og Inger-Torunn Sjøtrø

Linker til reformasjonsseminaret:

Ressurshefte fra Nidaros

LVFs europeiske medlemskirker har siden 2011 arbeidet med utvikling/fornying av diakoni i lokalsamfunn. Du finner rapporten "Liv i mangfoldig fellesskap" her.

Filmene som ble vist finner du i materiellbanken

Har du spørsmål eller kommentarer?

Kontakt oss gjerne på telefon 22 09 27 00, eller på e-post: fasteaksjonen@nca.no