Kirkens Nødhjelp i Sosiale Medier

Internett gjør verden mindre, og informasjonsmengden øker. Hver uke kommer det nye kanaler og kontaktflater, og vi mennesker får stadig flere måter å holde kontakt med våre nærmeste på.

Kirkens Nødhjelp er en del av denne verden, og vi møter de samme valg.

Før sendte vi et blad i posten til våre givere, og vi rapporterte på Dagsrevyen eller i avisa fra nødhjelpsarbeidet langt unna. Vi meldte fra; folk lyttet. I felt var dynamikken slående lik: vi så behov og grep inn. Folk var takknemlige.

I dag er situasjonen en annen. Kirkens Nødhjelp bygger ikke lenger brønner. Vi hjelper folk som vil bygge brønner selv. Dette skjer i dialog med lokalsamfunn verden over. Det samme gjelder vår kommunikasjon, som er basert på dialog med våre interessenter og givere.

Vi oppfordrer deg til å bli med i samtalen! Her finner du informasjon om Kirkens Nødhjelp:

Våre nettsider www.kirkensnodhjelp.no vil alltid gi riktig informasjon om hva vi gjør. Her er det mulig å gi en gave til vårt arbeid eller delta i underskriftskampanjer. De som foretrekker å delta i kampanjer per sms, kan melde seg inn i sms-nettverket vårt.

facebook.png

På Facebook viser vi frem våre resultater og gir våre følgere mulighet til å delta i eller støtte arbeidet vårt for en mer rettferdig verden! Ved å koble givere, aktivister, og mennesker i utviklingsland sammen, skaper vi en arena for dialog på tvers av landegrenser. Du kan følge oss på facebook.com/kirkensnodhjelp

twitter.png

På Twitter sier vi tydelig fra hvor vi mener skapet skal stå. Her publiserer vi kommentarer til aktuelle saker og sprer våre presseklipp slik at de med makt og ansvar skal vite hva slags beslutninger som bør tas for å bekjempe fattigdom. Fattigdommen er menneskeskapt. Og de som står bak, er på Twitter.
I tillegg til vår egen Twitter-konto har flere av våre ansatte egne konti, og har spennende ting å melde!

instagram.png

På Instagram møter vi uendelig mange engasjerte støttespillere, både i Norge og ellers i verden, som gjør en innsats for en mer rettferdig verden! Vi bruker Instagram til å dele, like, takke og kommentere bildene og filmene til våre engasjerte frivillige, i tillegg til å gi dem noen glimt fra kulissene hos en av Norges største bistandsorganisasjoner.

youtube.png

På YouTube publiserer vi jevnlig korte videosnutter fra arbeidet vårt, være seg i nødhjelpssituasjoner, av langsiktige bistandsprosjekter, eller av beslutningspåvirkende kampanjer. Disse videoene deler vi på Facebook og på nettsidene våre.

Vi oppfordrer deg til å bli med i samtalen, uansett hvilken kanal du foretrekker. Du finner oss under hashtag #kirkensnodhjelp.

...Og forresten: Alle de nye mediekanalene til tross, glemmer vi ikke hvor det hele startet. Og det gjør ikke giverne våre heller. På grunn av deres fortsatt store interesse, produserer vi Kirkens Nødhjelp-magasinet og sender det gratis i posten til 55.000 nordmenn, fem ganger i året.

Vil du motta magasinet vårt, send en e-post til giverservice@nca.no. Eller les artiklene her.