Rent vann redder liv

Nesten 800 millioner mennesker har ikke tilgang til rent vann. Urent vann tar liv hver eneste dag. Hjelp oss å sørge for rent vann til mennesker i krise. Vi er der nøden er størst. Du kan gjøre en forskjell.

For 300 kr kan du sikre ett menneske varig tilgang til rent vann – hver eneste måned.

Bli fast giver

Din støtte går der behovet er størst

Du kan gi uten å fylle ut opplysninger om deg selv, men legg gjerne inn e-postadresse og telefonnummer om vi kan få lov å kontakte deg av og til, for eksempel de gangene vi trenger akutt hjelp.

Fast månedlig betaling med:

eller
Gaven din kan gi 300 kr er nok til å gi 1 person personer varig tilgang til rent vann hver måned

Hva går pengene til?

Se filmen om hva våre fantastiske givere bidro til på ett år!

Rent drikkevann, toaletter, god hygiene og et rent bomiljø er nødvendig, ikke bare for å overleve, men også for å leve et verdig liv. For å sikre bærekraftige løsninger arbeider Kirkens Nødhjelp helhetlig med årsakene til vannkrisen både globalt og lokalt, samtidig som vi hvert år sikrer mer enn 1 million mennesker tilgang til rent vann. Sammen med våre partnerorganisasjoner jobber Kirkens Nødhjelp med:
  • Brønnboring.
  • Tilgang til vann i katastrofesituasjoner.
  • Utdeling av hygienepakker med såpe, bind og bleier til flyktninger og overlevende etter katastrofer.
  • Bygging av latriner og mye mer.

Som fast giver til Kirkens Nødhjelps arbeid, kan du sikre ett menneske varig tilgang til rent vann – hver eneste måned. Les mer om hva det betyr å være fast giver her.