Støtt flyktningene

Vi vil ha tre milliarder til Syria og nabolandene – uten at det går ut over verdens fattige!

Send en SMS med OPPROP FLUKT + DITT NAVN TIL 2468 (vanlig SMS-takst).

Flyktninger på grensen mellom Serbia og Makedonia.

Vi står oppe i den største flyktningekatastrofen siden andre verdenskrig. Krigen i Syria har drevet millioner på flukt, de fleste i landene rundt. Det er en ekstraordinær krise, og den krever ekstraordinær handling.

Samtidig møter mennesker mange andre steder i verden enorme utfordringer. 3 milliarder mennesker lever for under 2,5 dollar om dagen. Fremdeles ser vi at mennesker står uten skolegang og grunnleggende helsetjenester.  Derfor vil vi si: Vår innsats for de som lider under den akutte krisen i Syria kan ikke ramme mennesker som ikke får sine grunnleggende rettigheter oppfylt.

Vi kan ikke akseptere at hjelp til de nødlidende går ut over de fattige. Vi har råd til mer. Ved å signere oppropet krever du følgende:

Norge må bevilge 3 milliarder til Syria og nabolandene i neste års statsbudsjett. Økningen fra i år på 1,75 milliarder må hentes utenfor bistandsbudsjettet, gitt den ekstraordinære globale flyktningsituasjonen.

Dette er i tråd med kravet som Kirkens Nødhjelp og 10 andre norske organisasjoner kom med i et felles utspill 9. september.
Les kravene her

Støtt kravet til Kirkens Nødhjelp og ti andre organisasjoner: Tre milliarder mer til Syria og nabolandene – uten at det rammer verdens fattige!

Send en SMS med OPPROP FLUKT + DITT NAVN TIL 2468 (vanlig SMS-takst).

Send SMS med Iphone

Send SMS med Android