Hjelp og be for Israel og Gaza og andre kriser

Konflikten i Israel og Gaza er ekstremt alvorlig. Time for time vokser den humanitære katastrofen, der sivilbefolkningen er hardt rammet.

Muren (1).jpgFoto: Håvard Bjelland/Kirkens Nødhjelp.

Partene må snarest sørge for tilgang til humanitær hjelp til dem som trenger det mest.

Kirkens Nødhjelp er til stede på bakken i Gaza og områdene rundt. Våre kollegaer forteller at de mangler vann, mat og strøm. Flere tusen hjem er ødelagt. Nå haster det med å få frem hjelp.

Verden står i mange kriser nå. Det er flom i Libya og jordskjelv i Afghanistan. Krigen i Ukraina og Sudan pågår for fullt.

Vi ber om et takkoffer til vårt katastrofearbeid for å redde liv og møte behovene i de mange krisene nå.

Mer informasjon om KNs arbeid på Gaza og Vestbredden.

Forbønn for alle som lider

Gud, vi roper til deg i vår nød!

Vi ber for sivilbefolkningen i Palestina og Israel, i Ukraina og Sudan, som alle er rammet av krig og konflikt, vi ber for alle som savner sine og de som står uten hjem.

Vi ber for alle som er rammet av jordskjelv i Afghanistan, og flommen som rammet Libya.

Beskytt de sårbare. Gi håp hvor fortvilelsen er sterkest, mot og trygghet til å gå videre og kjempe for frihet og fred, styrke til aldri å gi opp.

Vi ber for det internasjonale Kirkens Nødhjelp og andre som er tilstede med hjelp. Vær nær dem som bidrar til at mennesker blir sett og får mat og vann, og som jobber under vanskelige forhold.

Hjelp oss å dele våre ressurser, til å forplikte oss til kjærlighet og medfølelse, og til å gjenkjenne Guds ansikt hos hvert eneste menneske som lider.

Se vedlagt offerappell og bønn i ulike formater:

Offerappell og bønn (docx)

Offerappell og bønn (pdf)