Adventstid

Menighetsbladartikkel

Sett fokus på Kirkens Nødhjelp sitt arbeid ved å trykke denne artikkelen i menighetsblad eller på menighetens nettsider. Eller send den til lokalavisa! Finnes på bokmål.

barn som tenner lys i kirke

Lys våken

Skal du arrangere Lys Våken i din menighet? Her finner du opplegg fra Kirkens Nødhjelp.

bilde av flagglenke

Flagglenke

Lyst på flagglenke til juletreet? Her er oppskrift på hvordan du lager den. Flaggene er fra land Kirkens Nødhjelp har kontorer.

Mor og sønn i Syria på Kirkens Nødhjelps aktivitets- og læringssenter i Latakia, Syria

Bilder som viser Kirkens Nødhjelps arbeid

Her er en powerpoint-presentasjon med bilder som viser mennesker som har fått hjelp gjennom Kirkens Nødhjelp. Kan vises under gudstjeneste eller andre arrangement.

barn som synger tenn lys forran noen tente lys

Adventssang Tenn Lys - med det 5. verset

Del videoen hvor Helene Bøksle synger Tenn lys, inkludert et femte vers skrevet av Eyvind Skeie. Du kan velge mellom hele sangen, eller videoen oppdelt vers for vers.

adventsbønn

Adventsbønn

Her er fire adventsbønner, en for hver søndag i advent. Finnes på bokmål, nynorsk og samisk. Til bruk i gudstjeneste eller andre treffpunkt i menigheten, eller i sosiale medier.

Hvit kirke

Juleofferappell