Julegudstjeneste

Mor som holder sin nyfødte datter

Juleofferappell og plakat

Her finner du tekst som kan benyttes i forbindelse med juleoffer. Finnes på bokmål, og nynorsk. Her finner du også ulike plakater til bruk inne i kirka eller på utegudstjeneste

En hvit stor kirke bak et tre

Andakt til julehøytiden

Last ned andakt til julehøytiden 2023 (pdf) Aleine og sammen For mange er jul ensomhet og savn. Vi er aleine og vi er sammen. Det er vi hele året. Det er vi hver dag. Men på julaften blir det forsterket. De som er alene, blir enda mer alene, og de som ...

jente som ligger på en dame sin skulder

Bilder som viser Kirkens Nødhjelps arbeid

Her er en powerpoint-presentasjon med bilder som viser mennesker som har fått hjelp gjennom Kirkens Nødhjelp. Kan vises under gudstjeneste eller andre arrangement.

bilde som viser hvordan en kan bidra økonomisk til Kirkens Nødhjelp

Kollektlapper

Skriv ut lapper med betalingsinformasjon dersom dere skal samle inn kollekt til Kirkens Nødhjelp. Kan brukes ensidig eller tosidig.

Bilde som illustrerer juleevangeliet

Film Juleevangeliet

Stemningsfull videoeinnspilling av Juleevangeliet i Tanum kirke. Frank Kjosås leser, Helene Bøksle synger salmer akkompagnert av Tord Gustavsen. Videoen kan deles i sosiale medier som en erstatning for julegudstjeneste, for de som går glipp av den.