Fredskonsert

Vil du markere Kirkens Nødhjelps 75-årsjubileum i din menighet? Her finner du ressurser til et konsertopplegg med tema om vårt fred- og forsoningsarbeid.

Din menighet kan være med å feire Kirkens Nødhjelps 75-årsjubileum med dette konsertopplegget. Konserten kan settes opp i kirken som et eget arrangement eller i forbindelse med for eksempel en menighetsfest eller temakveld. Konsertopplegget er laget i forbindelse med Kirkens Nødhjelps 75-årsjubileum der vi setter søkelys på vårt fred- og forsoningsarbeid.

Menighetene i Norge inviteres til å bruke dette opplegget og arrangere en Fredskonsert med lokale musikalske krefter. Konsertopplegget inneholder en kombinasjon av musikalske innslag og fotografier med tekstfortellinger fra Kirkens Nødhjelps fred- og forsoningsarbeid. Til konserten trenger du musikere/kor/artist etter eget valg, 2 tekstlesere og prosjektor for tilhørende ppt-presentasjon.

Konsertopplegget kan gjennomføres med 6 musikalske innslag. Om ønskelig kan man tilføye flere musikalske innslag dersom tid og ressurser strekker til. Det finnes også en film (ca. 5 min lang) om presten og imamen man hører om i slide nr.16. Filmen kan også være en del av konserten om ønskelig. Menighetene står fritt til å ta i bruk dette opplegget og tilpasse det lokale forhold.

Det er og laget en promoplakat for konserten som dere kan ta i bruk og tilpasse med eget navn, dato og sted for konserten.

Del gjerne bilder eller videoklipp fra konserten på sosiale medier og merk dette med #kirkensnodhjelp.

Last ned: