Dette kan du gjøre i flyktningkrisen

Flyktningkrisen vi ser i Europa nå, har skapt et stort engasjement. Her finner du forslag til hvordan du kan gjøre en forskjell for menneskene på flukt.

Start en egen innsamling

Start lokal bøsseinnsamling ved å kontakte din lokale regionskoordinator:
Liste over regionskoordinatorer

Plakater til bruk ved innsamlingsaksjoner

Bli en SUPERHELT

Har du barn som vil gjøre noe for flyktningene i Europa? Kirkens Nødhjelp har et handlingsalternativ for barn i alle aldre. Det kalles SUPERHELT. Det er superenkelt – pant flasker og send pengene til kontonummer 1602.40.26535

Mamma Ingunn spurte naboene og facebook-vennene sine om de hadde flasker. Dette hjalp superhelten hennes i gang.

Tips:

• Pant flasker
  • Gjør husarbeid mot lønn
  • Arranger loppemarked
  • Selg kaker og saft

Nå trenger vi alle superhelter, for folk i nød skal ha hjelp!

Last ned superheltdiplom

Skap engasjement på arbeidsplassen

Donér en arbeidsdag

Få med dine kollegaer og gi en dagslønn til Kirkens Nødhjelps katastrofearbeid. Dere kan også utfordre arbeidsgiver om å matche beløpet.
Betal på kort eller betal til kontonummer 1602 40 26535.

Arrangér pengeinnsamling på arbeidsplassen

Kontakt oss på bedrift@nca.no for å få bøsser fra Kirkens Nødhjelp, eventuelt betal inn innsamlede midler til kontonummer 1602 40 26535.

Start en bedriftsstafett

Utfordre dine kunder og samarbeidspartnere (og konkurrenter!) til kronerulling!

Fyll din e-postsignatur med et livreddende budskap

Oppfordre dine kollegaer og samarbeidspartnere til å gi ved å sette inn denne banneren i din e-postsignatur.

Bedriften kan bli Katastrofepartner

Skap engasjement og redd liv:

Bli Katastrofepartner

Arranger en støttekonsert

Kontakt din lokale regionskoodrinator:

Liste over regionskoordinatorer

Plakat til bruk ved konsert

Engasjer menigheten

Gjør som kantor Hans Olav Baden i Holmlia menighet oppfordrer til her:
"Hei alle kirkelige ansatte!

Fredag 18. september er det solidaritetskonsert i Holmlia Kirke. Dette som en direkte respons på og reaksjon på biskop Helga Haugland Byfuglien sin tydelige utfordring i forrige uke om å gjøre noe lokalt.

Dette bør skje over hele landet! Menighetene har lokaler, ressurser og kanskje til og med et ansvar for å være på banen i den tida vi er i akkurat nå."

Tips:

• Arrangér lokal bøsseinnsamlinger.
  • Lån ut bøsser, låsepinner og refleksvester til engasjerte i lokalsamfunnet.
  • Ta kontakt med deres Regionskoordinator eller Kirkens Nødhjelps giverservice (22 09 27 00) hvis dere har behov for å bestille flere låsepinner eller ønsker å låne refleksvester.

Det er allerede flere aksjoner under planlegging helen 19. - 20. september.

Ressursbank for menigheter

Gratis annonser

Ta kontakt med lokalaviser og spør om å få gratis innrykk hos de.

Bannere til nettside

(Klikk for stort format)

Gi en gave

Din støtte går der behovet er størst

Du kan gi uten å fylle ut opplysninger om deg selv, men legg gjerne inn e-postadresse og telefonnummer om vi kan få lov å kontakte deg av og til, for eksempel de gangene vi trenger akutt hjelp.

Fast månedlig betaling med:

eller
Gaven din kan gi 0 kr er nok til å gi 1 person personer varig tilgang til rent vann hver måned
Akkurat nå er behovene for nødhjelp akutte i