Ressursbank

Her finner du ulike ressurser som kan brukes i ditt daglige arbeid.

kombinasjon av bilder som viser Kirkens Nødhjelps 75 år gamle historie

Fredskonsert

Vil du markere Kirkens Nødhjelps 75-årsjubileum i din menighet? Her finner du ressurser til et konsertopplegg med tema om vårt fred- og forsoningsarbeid.

Imamen og presten – en film om fred

‘Hans religion er hans. Og min religion er min. Landet er vårt. Freden er vår’. Møt imam Sheik Kamil og prest Aba Tibebu, som skaper fred gjennom et sterkt vennskap-til tross for ulikhet

Tre mennesker som går med bøsse for å samle inn penger til Kirkens Nødhjelps fasteaksjon

For konfirmantforeldre

Skal dere arrangere møte med konfirmantforeldre i forbindelse med Kirkens Nødhjelps fasteaksjon? Her finner dere en enkel presentasjon med generell informasjon om aksjonen.

Barn som tenner lys i kirka

Lys våken

Skal du arrangere Lys Våken i din menighet? Her finner du opplegg fra Kirkens Nødhjelp.

adventslys i forgrunnen og barn i kor i bakgrunnen

Adventsbønn

Her er fire adventsbønner, en for hver søndag i advent. Finnes på bokmål og nynorsk. Til bruk i gudstjeneste eller andre treffpunkt i menigheten, eller i sosiale medier.

For ungdom

Her finner du tips og triks, ferdig opplegg og filmer tilpasset ungdom i din menighet.

For barn

Jobber du med barn i menigheten? Her finner du tips og triks, ferdige opplegg og filmer tilpasset de minste.