Kirkens Nødhjelps blogg

Magne H. Svendsen

Magne reiser en god del. Av og til alene. Av og til med venner. Av og til er han på jobb når han reiser. Og han reiser gjerne til langt-av-gårde steder. I tillegg til å reise er Magne litt over middels interessert i historie og politikk.

På åttitallet, i «urtiden», før Windows og internett, jobbet Magne med å installere datasystemer, og på nittitallet hadde han og en kompis et eget datafirma som resulterte i mye moro og mange nederlag.

På 2000-tallet «satte han sine spor» i Skiforeningen, før han i 2007 startet å jobbe i Kirkens Nødhjelp. Da dro han til Darfur i Sudan, der han var i nesten to år. Deretter bar ferden til Human-Etisk Forbund før han i juni 2014 sa opp jobben der, for deretter å dra tilbake til Afrika for nok en jobb i Kirkens Nødhjelp. Denne gangen til Juba i Sør-Sudan.

Egentlig er det snø og kulde som er Magnes rette element. Helst med ski på beina. Men i Afrika har han også funnet en annen følelse av hva det vil si å leve.

Alle innlegg av denne forfatteren