Historier

Byggjer landet – igjen

Svake hus ein ny risiko for dei som no vender tilbake til Syria, åtte år etter at borgarkrigen braut ut. Kirkens Nødhjelp og lokale aktørar sørger no for at dei har trygge hus å bu i.

Barn med kamptrening

«Nasma» overlevde tre år i IS-fangenskap. Nå må hun ta vare på sine to sønner som fikk militær opplæring av IS i Syria.

Eva - Julekonsert

Møtet med malawiske Tione har satt varige spor i Eva Weel Skram.

Klaus - Julekonsert

I Bangladesh, på grensen til Myanmar, møtte Klaus Sonstad rohingya-flyktninger uten foreldre, uten rent vann, uten hjem. De er et folk mellom barken og veden.

Vinni - Julekonsert

Vinni er vokst opp i Afrika som sønn av hjelpearbeidere, men ingenting kunne forberede ham på møtet med overlevende etter krigsvoldtekter i Øst-Kongo.

Jyan (5) måtte flykte fra IS

Jyan var bare to og et halvt år den dagen da familien måtte flykte opp på Sinjar-fjellet og ingenting ble det samme igjen. Nå er femåringen sjefen i gata i Kabarto-leiren.

Et barn er født i Malawi

Lille Mana Nyathi er den første i familien som ble født på en klinikk. – Det reddet livet til både mor og barn, forteller jordmor og leder av Lunjika-klinikken Vinjeru Mhango.

Geiter som forandrer verden

Siden åpningen i 2006 har geita vært suveren bestselger i Kirkens Nødhjelps nettbutikk. Geita har blitt selve symbolet på gaver som forandrer verden. Møt geitene som forandrer livene i familien Zewde!