-Tusen takk

- Tusen takk for alle bidrag til Kirkens Nødhjelps fasteaksjon. Vi er enormt takknemlige for den innsatsen og givergleden vi har sett blant folk i hele landet, sier generalsekretær Anne-Marie Helland.

Gjennom hele fastetiden, og spesielt på aksjonsdagene 22.-24. mars har frivillige over hele landet lagt ned en uvurderlig innsats i å arrangere Kirkens Nødhjelps fasteaksjon.

- I løpet av fasteaksjonen ser vi en mobilisering og engasjement blant frivillige og menigheter som er uten sidestykke. Denne støtten er helt uvurderlig for Kirkens Nødhjelp. Pengene som samles inn gir oss muligheten til å være raskt tilstede når katastrofen rammer og bidrar til at folk kan reise seg og få nye muligheter. Tusen hjertelig takk for alle bidrag til årets fasteaksjon, sier generalsekretær Anne-Marie Helland.

I kriser er vann kritisk

Pengene som er samlet inn går til Kirkens Nødhjelps arbeid over hele verden, og vil blant annet bidra til at organisasjonen raskt kan stille med rent vann når katastrofen inntreffer. Fasteaksjonen har i år særlig fokusert på betydningen av vann i katastrofer, og hvordan klimaendringene truer menneskers tilgang på rent vann.

Tusen takk for innsatsen!

Fikk du ikke gitt?

Det er fortsatt ikke for sent. Du kan gi ved å sende GAVE på SMS til 2469 (200 kr) eller ved å bruke vårt nettskjema.

Støtt fasteaksjonen

Wash

Les mer om vårt arbeid med WASH (Vann, sanitær og hygiene) her

Vi arbeider med vann, sanitær og hygiene i disse landene:

Afghanistan Tanzania
Den dominikanske republikk Etiopia