Behov for ekstraordinær krisepakke til nødhjelp

Seks av Norges største bistandsorganisasjoner ber Stortinget gi et ekstraordinært bidrag på 1,3 milliarder til nødhjelp i revidert budsjett for å møte den dramatiske økningen i behov grunnet koronapandemien.

Malaz Mustafa i Darfur med tilgan til rent vann fra Kirkens Nødhjelp

Håp i hver vanndråpe for Malaz (7)

For seks måneder siden måtte Malaz Mustafa flykte fra Sør-Sudan til Darfur. Nå har hun funnet en trygg havn med tilgang til rent vann, skole og helsehjelp.

Regina på 13 år har ansvar for å hente vann i familien. Hun bor i leiren Bilel i Darfur.

Vannets livskraft

Rent vann til ofre for Darfur-konflikten som startet for 17 år siden, har forandret livene til nesten 40.000 mennesker, og viser vannets kraft. Fra første vanndråpe til i dag har Bilel blitt en trygg havn for mennesker i nød med alt fra helseklinikker...

Mennesker som opplever matmangel i Haiti

Matmangel og politisk kaos på Haiti

42 prosent av befolkningen på Haiti står i fare for å sulte, ifølge FN. Samtidig øker de voldsomme opptøyene og det politiske kaoset i landet.

Mennesker som går i skogen iført gule klær

Er eldgamle kirkeskoger en løsning på klimakrisen?

Klimaendringene rammer stadig flere mennesker. Mer tørke og naturkatastrofer gir mangel på mat og rent drikkevann i verdens fattigste land. Men i Etiopia spirer håpet i eldgamle kirkeskoger. Kan de være en løsning på den globale klimakrisen?

Mennesker med munnbind i Malawi

Malawi hardt rammet av covid-19

Overfylte sykehus, få respiratorer og foreløpig ingen vaksine. Det er situasjonen i Malawi, som nå rammes av den andre smittebølgen av covid-19.