Gjengvolden har økt kraftig etter attentatet mot Haitis president i fjor.

Det er full krise. Men vi kan ikke gi opp Haiti

Jeg har som mange andre hatt ferie nå, noe utenlands og noe i Norge. Da kunne jeg legge fra meg arbeidsoppgavene. Men bekymringen for mine kolleger i Haiti var det vanskelig å legge fra seg.

Mann som står i ruiner

Kirkens Nødhjelp klar for innsats i jordskjelvområdet

22. juni ble Paktika-provinsen øst i Afghanistan rammet av jordskjelv. Over 1000 mennesker mistet livet. Kirkens Nødhjelp og vår lokale partner skal reparere og gjenoppbygge ødelagte hus og sanitæranlegg, samt dele ut hygiene- og nødhjelpsartikler.

Tiya Tiyankhulentji 15 år. Malawi.

– Ubegripelige kutt i bistand til verdens fattige

Forhandlingene om revidert nasjonalbudsjett har, takket være SV, resultert i at noen av bistandskuttene har blitt reversert. Men det opprettholdes et kutt på 1,5 milliarder av bistandsbudsjettet for å finansiere flyktningtiltak i Norge.

Konfirmanter fra Holmen menighet i Asker Foto Kirkens Nødhjelp.

Samlet inn 37 millioner: – Vi er helt overveldet

Rundt 40.000 konfirmanter og frivillige over hele landet deltok i Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon. Pengene fra aksjonen går til de berørte av krigen i Ukraina og organisasjonens arbeid over hele verden.

Foto: Kirkens Nødhjelp/Håvard Bjelland.

– Skuffende bistandskutt fra Støre-regjeringen

– I en situasjon der Norge profiterer stort på krigen, er det ubegripelig at man i det hele tatt vurdere å kutte en eneste krone på hjelp til de fattigste, sier generalsekretær Dagfinn Høybråten i Kirkens Nødhjelp.

Ukraina: Anastasia, Sergiey og døtrene Victoriya (10) og Liza (4) flyktet for sine liv fra bomberregnet i hjembyen Mykolaiv.

Flyktet fra krigens mareritt

Anastasia, Sergiey og døtrene Victoriya (10) og Liza (4) flyktet for sine liv fra bomberregnet i hjembyen Mykolaiv. - Hadde vi ikke reist tror jeg ikke jentene våre hadde vært i live i dag.

Daria (til høyre) og kvinnen hun møtte på grensen bestemte seg for å flykte sammen. Daria er fra byen Mikolaiv i Ukraina.

Bekymret for kvinner og barn på flukt

Millioner av mennesker har så langt flyktet fra Ukraina. I Romania får familier på flukt husly, mat og informasjon om faren for å bli utsatt for menneskehandel og utnyttelse mens de er på flukt.