Livstruende tørke i Etiopia truer over 8 millioner mennesker

8,2 millioner mennesker trenger nødhjelp i Etiopia etter langvarig tørke i regionen. Hvis regnet kommer nå, vil det i stedet for å vanne avlinger føre til livsfarlige flommer fordi jorda er for tørr til å ta i mot store menger med vann.

Forventer at Erna bidrar til framgang i forhandlingene

Mandag taler statsminister Erna Solberg ved åpningen av klimatoppmøtet i Paris. – Erna må vise at Norge vil bidra til å få en rettferdig klimaavtale i havn, sier Ingrid Næss-Holm, klimarådgiver i Kirkens Nødhjelp.

Når båten seiler inn

Flere titalls av våre mest folkekjære artister har sammen spilt inn sangen "Når båten seiler inn". Alle inntekter skal i sin helhet gå til Kirkens Nødhjelps arbeid for flyktninger.

Viktige seire for fattigdomskampen

– Dette er gode nyheter for vår felles kamp mot fattigdom. KrF og Venstre har i budsjettforhandlingene sikret viktig arbeid for marginaliserte mennesker, fattige og sårbare land, sier generalsekretær Anne-Marie Helland i Kirkens Nødhjelp.

Førjulskonsert: Et barn er født

Velkommen til en vakker og meningsfull konsertopplevelse like ved inngangen til adventstiden torsdag 26. november kl.19! Et stjernelag av norske artister byr på kjente og kjære julesanger, sammen med godbiter fra eget repertoar.

Tøffe arbeidsforhold i Jerusalem den siste tiden

Kirkens Nødhjelps ansatte ved vårt Jerusalem-kontor deler i dette brevet noen erfaringer fra den siste tidens spente stemning. "Alt vi ønsker er å dele med dere hvordan det er å arbeide i Jerusalem akkurat nå", skriver de.

Et svik mot de fattigste

Kirkens Nødhjelp mener regjeringens bistandskutt er uakseptable. – Regjeringens troverdighet på fattigdomsbekjempelse er død og begravet, sier generalsekretær Anne-Marie Helland i Kirkens Nødhjelp.

Regjeringen har ikke skjønt alvoret

Statsbudsjettet viser at regjeringen ikke har tatt inn over seg alvoret i flyktningkrisen, mener de fem største humanitære organisasjonene i Norge (Kirkens Nødhjelp, Norsk Folkehjelp, Flyktninghjelpen, Redd Barna og Røde Kors).